Prowadzę psychoterapię indywidualną w nurcie psychodynamicznym dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży; grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci w różnych grupach wiekowych; warsztaty psychoedukacyjne. Organizuję spotkania rodzicielskie oraz konsultację. W psychoterapii dzieci ściśle współpracuję z rodzicami/opiekunami.
Oferuję pomoc osobom dorosłym
– w kryzysie życiowym (np. rozwód, utrata osoby bliskiej, konflikty w związkach, trudności w relacjach z partnerem, przemoc, choroby przewlekłe)
– doświadczającym trudności adaptacyjnych w związku ze zmianami życiowymi (np. narodziny dziecka, zmiana pracy, miejsca zamieszkania)
– trudności emocjonalnych u kobiet w okresie ciąży i po porodzie (np. w zakresie zmian obrazu własnego ciała, funkcjonowania w zmieniającej się roli partnerki/matki, symbiotycznej relacji z dzieckiem oraz mężczyznom mającym trudność np. w odnalezieniu się i funkcjonowaniu w roli ojca, zmianie pozycji w związku)
– doznającym przewlekłego lęku i trudności emocjonalnych w życiu prywatnym i zawodowym powodujących cierpienie
– mającym trudności w relacjach społecznych, zaniżoną samoocenę i poczucie wartości
– odczuwającym poczucie pustki, brak zadowolenia i satysfakcji w życiu
– doznającym objawów somatycznych uprzykrzających lub uniemożliwiających im funkcjonowanie społeczne, nie znając ich przyczyny
– doświadczającym zaburzeń odżywania
– cierpiącym na nerwicę, depresję
– zaburzenia osobowości
– pragnącym poznać i zrozumieć motywy własnych zachowań oraz rozwijać wewnętrzne zasoby
– doznającym innych trudności natury życia psychicznego, czy pragnącym rozwijać się osobowościowo
Oferuję pomoc młodzieży
– w stanach lękowych związanych np. ze zmianami adaptacyjnymi w szkole, czy wchodzeniem w niezależność
– w trudnościach związanych z podejmowaniem decyzji, pierwszymi wyborami życiowymi – kryzysem adolescencji
– dominuje obniżona samoocena, zaburzenia snu, niepokój
– pojawiają się zachowania autoagresywne, samookaleczenia, stany depresyjne, myśli rezygnacyjne
– trudności w akceptacji zmieniającego się obrazu własnego ciała
– zaburzenia odżywania
– nasilają się raniące konflikty w środowisku rodzinnym, czy rówieśniczym, w sytuacjach trudności emocjonalnych w kontaktach
– żyje w środowisku zastępczym i pojawiają się trudności relacjach z opiekunami np. w związku z zaburzeniem więzi lub o innym podłożu
– przeżywają niepowodzenie w różnych obszarach funkcjonowania społecznego (np. nauce, relacjach rówieśniczych, miłości …)
Oferuję pomoc dzieciom
– w trudnościach rozstawaniu z opiekunami (np. adaptacja przedszkolna, szkolna, inne okoliczności)
– kłopoty z zakończeniem treningu czystości
– doznającym lęku przed oceną, krytyką, odczuwającym niepewność, nawiązując pierwsze relacje rówieśnicze
– mającym trudność w funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej np. z powodu niskiej wiary we własne możliwości lub odczuwającym poczucie porażki
– w sytuacjach pojawiających się złych myśli związanych z chęcią wyrządzenia sobie krzywdy, wycofania z grupy, przejawiania zachowań apatycznych, płaczliwości, trudności z zasypaniem, którym towarzyszy wzmożony lęk
– nie radzącym sobie ze złością, frustracją, agresją przejawiającą się np. biciem rówieśników oraz trudnościami w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji
– odczuwającym lęk przed wyjściem do szkoły, czy też niechęcią i unikaniem uczęszczania na lekcje, którym towarzyszą objawy somatyczne np. w postaci bólu brzucha, głowy, inne …
– w sytuacjach rozstania rodziców (sprawy okołorozwodowe związane z przeżyciem np. utraty, odrzucenia ze strony rodzica, konfliktu lojalności, konfliktowych relacji rodzicielskich)
– umieszczonym w środowiskach zastępczych, placówkach opiekuńczo – wychowawczych, przejawiających trudności adaptacyjne oraz inne